Et stjerneskud

Anette og Stella

Første “date” 10. juni 2014

Man må ønske, når man ser et stjerneskud.

Stjerneskud ser man mest i “hundedagene”.

Hunden hedder Stella.

Skæbnen bragte stjernehunden til mig.

Gid også andre ønsker må blive opfyldt.

 

Idag fik vi så hund igen efter 3½ år. Stella skulle finde en passende pensionistbolig med passende have, og det har hun nu fået hos os. Den lille Jack Russelterrier er 9 år og 3 måneder idag, men fremover vil vi holde denne dag som hendes “romerske” fødselsdag; Ligesom Bertel Thorvaldsen fejrede sin genfødsel på den dag, han ankom til Rom første gang.

WP_20140629_18_52_29_Pro

Vandhund

Måske en moden dame, men lige nu er hun igang med at udgrave et antal musegange under vores figenbusk. Jeg har besigtiget hendes entreprenørarbejde. Hvid hund. Der står en vandskål klar med klud og håndklæde. Da Flemming vandede i eftermiddags, sprang hun omkring og bed i strålen. Hun bevæger sig ellers adstadigt, hun passer lige til mig. Jeg håber at hun kan få mig lidt mere op i omdrejninger – og dét lader det til. Jeg trænger til muskler og Stella trænger til at tabe sig.

WP_20140629_18_53_45_Pro

Haps, haps

Der har været talt om hund her i huset og familien siden gamle Rynke døde, næsten 16 år gammel. Men vi var også kommet frem til, at skulle det engang være – så skulle det ikke være en hvalp. Vi ved også godt, at de mange dyr vi har glædet os over i haven, nok vil holde sig mere på afstand nu. Men hvad, man kan jo ikke få alt. Vi har haft mange glæder med dem, men nu har vi hund. Det lader også til at Stella vil trække meget på mine evner til at sige PYT. Og det er jeg blevet absolut bedre til de seneste år.

i Rynkes kurv

Stella i Rynkes gamle kurv

 

 

 

 

 

 

3 tanker om “Et stjerneskud

  1. Det lyder som et velsignet møde, dig og Stella – der er da vist basis for gensidig gavn og glæde i lang tid fremover 🙂 Jack Russell er en rigtig musehund, og det koster altså noget udgravningsarbejde hist og pist at slippe for ubudne smådyr indedøre i eftersommeren…

  2. Har nu set Stella i aktion i forskellige tempi. Musen blev ikke fanget, men iveren var nu stor. Fin og kærlig hund, med lidt temperament, når den bliver ladt alene tilbage. Flemmings arbejdsbukser så ud som om, han havde lagt fliser se sidste mange uger. Men meget kærlig og fredsommelig i menneskeligt selskab.

Skriv en kommentar