En god trist dag

lyttere tale Marianne

Jeg havde frygtet min afskedsreception, men det blev en god dag at “være i” og vil være en god dag at mindes. Det er vel afslutningen af mit arbejdsliv, men jeg tvivler ikke om, at mine år i kulturhistoriens tjeneste har været noget værd. Det fik jeg også at vide i talerne, og det er en god trøst.

Jeg holdt ikke selv tale. For tre uger siden deltog jeg i Karensmindes Venners 25 års jubilæum i Grindsted. Den venneforening var jeg med til at starte for museet, og den har blomstret og udviklet et fantastisk besøgslandbrug og aktivt museum, siden jeg rejste for 20 år siden.

Jeg håber jeg på samme måde kan vende tilbage til arkivet i Sæby til et jubilæum, og opleve at man også her – ved gode ildsjæles indsats og fagkompetente kulturhistorikeres overblik – på samme vis har ført dét videre, jeg var med til at sætte i gang. Så har bøvlet ikke været forgæves.

Jeg er taknemmelig for det jeg fik mulighed for at sætte igang, fordybe mig i – og dele med andre.

One thought on “En god trist dag

Skriv et svar

