Ravn over Vigersdal

Fredag så vi en ravn for første gang her over ådalen.

Vi springer altid op, når en stor fugl svæver over himmelen, fordi vi har havørne i Humleore Skov. Man opdager gerne rovfuglene, fordi der er så mange råger i området. Rågerne forfølger, og af deres størrelse kan man så vurdere rovfuglen. Første gang jeg så en havørn herover, undrede jeg mig over, at en flok stære forfulgte en musvåge? Men det var altså en flok råger omkring en havørn!

Ravnen så vi fredag morgen, da den på samme måde blev forfulgt af et par råger ind over engen. Først på eftermiddagen så vi den igen oppe på bakken, og senere sejlede den lige over hovedet på os, da vi sad i vinterhaven. WOW. Det er godt nok en meget stor sort fugl. Ikke underligt at den med sin kragefugleklogskab er myteomspundet. Jeg vil nu ikke tage varsler af den, men glæde mig over, at også sådan en fugl er “vendt tilbage”.

I mangel af ravnebillede, får I her noget andet ravnesort og blankt – og farligt: Galdnebær. (Atropa belladonna – øjenlægerne bruger dråber af den til at udvide pupillerne).WP_20131001_015Ok

2 thoughts on “Ravn over Vigersdal

  1. Du skriver, så man ser det for sig, og var det ikke for de meget smukke billeder, så ville jeg sige, at dine ord alene kan skabe billeder for os, der læser!
    Jeg har tilføjet din blog til min læseliste!

Skriv et svar

