Staudehegn


pileflethegn m rød blomst
Hegn er til beskyttelse og markering af rettigheder. Derfor har jeg netop indhegnet mine kæmpesolhatte og lupiner med meget små pileflethegn og snorehegn, så de kan forsvare territoriet.

I bedet under æbletræerne har jeg nu i årevis kæmpet en kamp med muldvarpe og skvalderkål. Det går hårdt udover de stauder, jeg så gerne vi have til at gro “vildt” imellem hinanden. Bonderose, pæon, kugletidsel og ikke mindst akeleje kan klare sig, men lupin og solhat egner sig bare ikke til vildmarken. Men nu er de lidt beskyttet for min forårsrengøring.

I foråret er bedet dækket af et tykt lag æbleblade og rådne æbler, hvor imellem erantis myldrer op. Alt i alt et kønt bed, der skifter hele sommeren – hvis altså lupiner og solhatte kan klare sig.

Nå ja, så er der også skovjordbær, hvid snerre og violer.Pilefletringe

Skriv en kommentar